Kereskedelem és marketing Alapképzés

Duális képzésben is Diploma akár a Coventry Egyetemről is Angolul is tanulható

Ez neked szól...

ha szeretnéd a saját reklámodat látni egy utcai plakáton, a TV-ben vagy épp az ismerőseid mobiltelefonjának képernyőjén, ha népszerűvé tennél egy márkát. Amire szükséged van: üzleti szemlélet, jó kommunikáció, nyitott szemek és kreativitás. Találd meg a saját utad ebben a színes, mindig megújuló világban!

A Kereskedelem és marketing szakról röviden

Marketingre az élet minden területén szükség van: márkák vesznek körül a mindennapjainkban, befolyásolják döntéseinket, sokszor csak akkor lehetünk sikeresek, ha magunkat is el tudjuk adni. Ezen a szakon olyan alapvető üzleti és gazdasági ismereteket kaphatsz, amelyek segítenek eligazodni ebben a világban. Marketing, kereskedelem, értékesítés, e-business, kommunikáció, reklám és PR: mind olyan ágak, melyek nyitva állnak előtted.

Gyakorlati lehetőségek az oktatás folyamán
  • Kisvállalati marketing tantárgy Az oktatás a MarketingCommando-val közösen zajlik. 2014-ben például a feladatot a diákoknak a Príma üzletlánc adta, többszázezer forintos díjazással a legjobbaknak. Azóta hallgatóink dolgoztak többek között a Lupa Tó projekt, a Beerides vagy a Vitamin szalon marketingjén is.
  • Startup előadássorozat és versenyek Az IE Smart program keretében, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal együttműködve rendszeres előadásokat és versenyeket szervezünk. A győztes csapatok Németországban, illetve Szlovákiában vettek részt kreatív tréningen.
  • Marketing Műhely Lehetőség a legmotiváltabb 10-12 hallgatónak, hogy egy mester mellett dolgozzanak sokféle gyakorlati feladaton, publikáljanak, szakmai konferenciákon vegyenek részt. A műhely célja, hogy olyan gyakorlati tudással lássa el a hallgatókat, ami előnyt jelenthet majd a megfelelő állás megszerzésében. Az elmúlt években partnerünk volt az AVIS, a HPS Group és a Budapest Party Service is.
  • Marketing Hallgatói Team A Marketing és Kommunikációs Igazgatóság mellett működő MHT tagjai aktívan részt vesznek a kiemelt fontosságú aktivitásokban, fontos szereplői az Egyetem vérkeringésének. Munkájukkal segítik a METU honlapjának, hírleveleinek szerkesztését, versenyek és rendezvények szervezését.
  • Marketing+ rendezvénysorozat Ezen a fórumon a szakma képviselőivel találkozhatsz, akik a marketing, reklám és PR világának érdekességeit mutatják be. Amikor csak lehet, volt METU-sokat is hívunk, akik pár éve még erre a szakra jártak, most pedig nagynevű cégeknél dolgoznak.
  • Marketing és Média Szaklap Hallgatóink legjobb írásai megjelenhetnek a marketingszakma egyik vezető lapjában és online oldalán.
  • E-business menedzsment
  • European marketing (angol nyelven)
  • International Advertising (angol nyelven, a Coventry University által validált program)
  • Kis- és középvállalkozási
  • Logisztika
  • Reklám és PR

Az egyes specializációk megfelelő létszám esetén indulnak el.

  • Az e-business menedzsment specializáció célja, hogy megismerd a terület összefüggéseit, amivel piacképessé és versenyképessé válhatsz a munkaerőpiacon. Az alapfogalmak mellett megtanulhatod az e-business üzleti filozófiáját, folyamatait, informatikai rendszereinek felépítését, valamint információ-, tudás-, projekt- és egyéb menedzsment ismeretekkel készítünk fel a szektorban felmerülő informatikai fejlesztési, beruházási, üzemeltetési, tanácsadási, vezetői feladatok ellátására.
  • European marketing (angol nyelven): A specializáción elmélyedhetsz a marketing európai és nemzetközi vonatkozásaiban. Megismerheted a nemzetközi piac sajátosságait, a gazdasági, társadalmi és technológiai környezetet. Megtanulhatod a PR elméleti és gyakorlati szerepét a marketingkommunikációban. A reklám- és médiatervezés tárgy során elsajátíthatod a kommunikációval kapcsolatos döntés-előkészítés és döntéshozatal folyamatát. Ezen kívül megismerheted a hálózati kommunikáció alapjait, valamint a digitális marketinget.
  • A kis- és középvállalkozási specializáción az általános gazdálkodási ismereteken felül olyan ismeretanyagot kapsz, amellyel képessé válsz a kis- és középvállalkozások hatékony menedzselésére: a vállalkozás indítására és hatékony működtetésére, az erőforrások biztosítására, megfelelő kihasználására, pályázatok és egyéb finanszírozási lehetőségek menedzsmentjére.
  • A logisztika specializáción olyan átfogó szemléletű szakembereket képzünk, akik integrált logisztikai ismereteikkel képesek vállalati logisztikai folyamatok operatív tervezésére, szervezésére, irányítására és ellenőrzésére. Az utóbbi évek tapasztalatai bebizonyították, hogy jelentős igény van a munkaerőpiacon a logisztikai szakemberek iránt, akik az elméleti tudás mellett gyakorlatorientált gondolkodásmódot képviselnek.
  • A reklám és PR specializáción felkészítünk arra, hogy szaktudásoddal hasznos tagja legyél a nemzetközi és magyar reklám és PR-ügynökségeknek, illetve el tudd látni kis-, közép- és nagyvállalkozások kapcsolódó feladatait. A képzés során igazi gyakorlatot kapsz: sokféle reklám és PR-anyagokat is készíthetsz. Nagy hangsúlyt helyezünk az új technikákra, eszközökre is: megismerheted a digitális marketing alapjait, az új média-, marketing- és reklámtrendeket.
  • multinacionális és hazai cégek kereskedelmi és marketing osztályainak munkatársaként
  • értékesítőként, sales szakemberként
  • reklámügynökségek és PR-ügynökségek, tanácsadó cégek munkatársaként
  • a szaksajtó képviselőjeként
  • kis- és középvállalkozás vezetőjeként, marketingeseként
  • startup vállalkozóként
  • nonprofit szektorban

Kreatív gondolkodás a marketingben; Kereskedelem gazdaságtana; Marketing alapok; Integrált marketingkommunikáció; Márkázás nemzetközi környezetben; Piackutatás; Public Relations elmélet és gyakorlat; Reklám- és médiatervezés; Digitális marketing; Reklámpszichológia; Rendezvényszervezés; Kisvállalati marketing

„BKF vagyis most már Metropolitan egy olyan hely, ahol a maximumot tudod kihozni magadból, a lehetőségek adottak! Marketing, pr, kommunikáció - minden, amit itt tanultam, tökéletes alapot adott mind a valós üzleti életben, mind pedig a későbbi mesterképzésben való helytálláshoz! Kreativitás, üzlet, gyakorlatias gondolkodásmód - két diplomát is szereztem itt, ami életem egyik legjobb döntése volt!”
Vincze Dávid, korábbi METU-s hallgató, az Emerald PR tanácsadója


„Ha valakit nem csak a szigorú számok, a közgazdaságtan érdekel, de szeretne mögé nézni a dolgoknak, megismerni a mélyebb folyamatokat, akkor ajánlom a Kereskedelem és marketing szakot. A Metropolitanen nemcsak az tanulható meg, miként kell egy marketingtervet elkészíteni, hanem az is, hogyan kell azt prezentálni, miként kell jól kommunikálni.”
Dr. habil. Papp-Váry Árpád PhD, főiskolai tanár, szakvezető, a diákok által három alkalommal megválasztva: „Az év oktatója”, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke

  • 2012-ben 1. helyezés a Vodafone Nagy Ötlet Kreatív Diákversenyén
  • 2012-ben a top5 csapatból 3 a METU-t képviselte az Országos Média Diákversenyen 
  • 2015-ben Digital Marketing Students of the Year díj a Morpheus Cup digitális startup Európa-bajnokságon
  • Bonyhádi Gábor – alapító, markmyprofessor.com, Lamirez.com
  • Galambos Dániel – webnyeremeny.hu
  • Kovács-Gajdács János – a One on One PR-ügynökség vezetője
  • Körtvély Adrienne – az ILINX divatmárka alapítója
  • Rácz Felix – Felix Promotion
Ők is nálunk tanítanak