Hogyan lehet jelentkezni?

A felvételi eljárások során jelentkezésedet kizárólag online, a www.felvi.hu honlapról elérhető e-felvételivel tudod benyújtani.

1. lépés - Regisztráció

  • Regisztrálj a www.felvi.hu honlapon! A regisztráció során meg kell adnod saját felhasználói neved és jelszavad, melyekkel a későbbiekben bármikor be tudsz jelentkezni a honlapon. A rendszer rögzíti az e-mail címedet, amelyen keresztül később az Oktatási Hivatal és a megjelölt intézmények felveszik a kapcsolatot veled. Ezért fontos, hogy élő és gyakran használt elérhetőséget adj meg. (Amennyiben már rendelkezel regisztrációval, ezt a lépést nem szükséges újra megtenned.)
  • A bejelentkezés után a Szolgáltatások menüsorban vagy "Az én felvim" menüpontban használhatod a regisztrációhoz kapcsolódó funkciókat. Itt találod az e-felvételi menüpontot is.
  • A regisztráció után az e-felvételi menüpontra kattintva el kell fogadnod a felhasználási feltételeket, amelyek pontosan rögzítik az e-felvételihez kapcsolódó jogokat és kötelezettségeket. Ezek megismerése és tudomásulvétele az elektronikus jelentkezés elengedhetetlen feltétele!
  • Miután elfogadtad a felhasználási feltételeket, az e-felvételi felületére történő első belépéskor a rendszer automatikusan kiküldi korábban regisztrált e-mail címedre az egyedi biztonsági kódodat. A biztonsági kód minden alkalommal szükséges az e-felvételi rendszerébe való belépéshez!
  • E-felvételizők esetében a felvételi azonosító számot a felületre való első belépés alkalmával automatikusan generálja a rendszer. Ezt a számot e-mailben (a biztonsági kódoddal együtt) megkapod, illetve az e‑felvételi felületén folyamatosan láthatod majd.
  • Az e-felvételi jelentkezés sikeres hitelesítése és az adatok feldolgozása után ezen a felvételi azonosító számon tartják majd nyilván adataidat. A felvételi eljárás folyamán ügyintézés vagy tájékozódás során erre a felvételi azonosító számra kell hivatkoznod.

2. lépés - Űrlapok kitöltése és a dokumentumok feltöltése

  • Az e-felvételi során különböző adatcsoportoknak megfelelő űrlapokon kell rögzítened a jelentkezéshez szükséges adataidat. A rendszerben számos segítő funkció támogat a jelentkezési lap kitöltésében – súgók, útmutatók, hírlevelek, keresők stb.
  • Az automatikusan érvényesíthető formai korrekciókat begépelés után a rendszer saját maga elvégzi.
  • Amennyiben a hiba érdemi – de ellenőrizhető és informatikailag kezelhető –, arról hibaüzenetet fogsz kapni.
  • Az e-felvételi legnagyobb előnye tehát a felsőoktatási felvételi szabályokra épülő feltételrendszer, amely nem engedi meg a hibás vagy hiányos űrlapkitöltést.
  • Figyelem! Nem elegendő a pontszámításhoz szükséges eredmények rögzítése az űrlapokon. Ezeket a megfelelő dokumentumok másolatával – a felületre feltöltve vagy postai úton benyújtva – igazolnod is kell a megadott határidőig!
  • Ha meggondolod magad, akkor nem kell új nyomtatvány(ok) kitöltésével bajlódnod. A javításokat, módosításokat az interneten keresztül egyszerűen és biztonságosan is elvégezheted. (Természetesen a jelentkezési határidő lejárta után ezek a lehetőségek a jogszabályoknak megfelelően korlátozottak.)

3. lépés - Eljárási díj befizetése

  • A felsőoktatási felvételi eljárások során az alapjelentkezés díjmentes.
  • A felsőoktatási felvételi eljárásban az alapjelentkezés keretében 3 képzés megjelölésére díjmentesen van lehetőséged. A további jelentkezési helyekért 2000-2000 Ft kiegészítő díjat kell fizetned. Az esetleges felvételi eljárási kiegészítő díj befizetésének határideje minden esetben megegyezik a felvételi jelentkezési határidővel.
  • Ha ugyanannak a szaknak az állami ösztöndíjas és önköltséges formáját is megjelölöd – azaz megegyezik az intézmény, kar, szak, képzési szint, munkarend, képzési hely és nyelv, csak a finanszírozási forma tér el, azt két sorban kell feltüntetned a jelentkezéskor, ám egy jelentkezési helynek minősül. Természetesen az egymáshoz tartozó állami ösztöndíjas és önköltséges képzéseknek nem feltétlenül kell követniük egymást a sorrendben!
  • Az összesen befizetendő összeget a rendszer automatikusan kiszámolja, ez látható az E-felvételi felületén a Fizetés menüpontban is.
  • A jelentkezés után a kiegészítő díjat folyószámláról banki átutalással, illetve dombornyomott, vagy virtuális bankkártyás fizetéssel az e-felvételiből elérhető internetes felületen tudod befizetni.
  • Ahogy a többi felsőoktatási intézmény, a METU is felvételi vizsgát tart művészeti alapszakok, illetve mesterképzések esetében, amelyért külön eljárási díjat kér. Ezek összegéről és befizetési határidejéről külön tájékoztatjuk jelentkezőinket.
  • Fontos! A felsőoktatási felvételi eljárás kiegészítő díját az Oktatási Hivatalhoz, a külön eljárási díjat az azt megállapító felsőoktatási intézményhez kell befizetned!
  • Ha a kiegészítő eljárási díjat részben vagy egyáltalán nem egyenlíted ki, a kiegészítő díjtartozás miatt a jelentkezési helyeid közül a meg nem fizetett díj összegének megfelelő számú jelentkezési helyedet kizárják. A kizárás az utolsó helyen megjelölt jelentkezési hellyel kezdődik, a tartozás összegének megfelelő számban.

4. lépés - Hitelesítés

  • A webes űrlapok kitöltése, illetve az eljárási díj befizetése után hitelesítened kell jelentkezésed, ennek hiányában jelentkezésed érvénytelen!
  • A hitelesítésre két lehetőséged van: ügyfélkapu-regisztráció vagy hitelesítő adatlap.
  • 1. Ügyfélkapu regisztráció: Az Ügyfélkapu segítségével minden magyar állampolgár a személyazonosságának igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphet az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel. (Külföldi állampolgárok a szolgáltatást nem tudják igénybe venni.)
    • Az egyszeri regisztrációt bármely okmányirodában meg tudod tenni, de arra figyelj, hogy az ideiglenes regisztráció nem fogadható el az e-felvételi jelentkezés hitelesítéséhez. Bővebb információ: www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu.
    • Ha rendelkezel ilyen regisztrációval, akkor az e-felvételi felületén található hitelesítés funkcióval a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik, amelyről elektronikus értesítést kapsz.
  • 2. Hitelesítő adatlap: Ha nem élsz az ügyfélkapus hitelesítési lehetőséggel, akkor az űrlapok kitöltése után – adataid ellenőrzése és mentése után – nyomtasd ki a felületről az hitelesítő adatlapot.
    • Ez többek között tartalmazza a személyes adataidat, jelentkezési helyeidet a megadott sorrendben, és ha az eljárási díjról szóló számlához más befizető nevét és címét adtad meg, akkor azt a nevet és címet).
    • A hitelesítő adatlapot aláírva – célszerűen ajánlott küldeményként – postáznod a következő címre: Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf.1190.
  • Figyelem! Ha hitelesíted a jelentkezésed, és utána a jelentkezési határidő előtt módosítod korábban megadott adataidat vagy dokumentumot töltesz fel, akkor a hitelesítést újra el kell végezned! Tehát javasolt a hitelesítést akkor megtenni, ha már biztos vagy abban, hogy nem fogsz semmit módosítani.
  • Az ügyfélkapus hitelesítésre, illetve a hitelesítő adatlap postára adására a felvételi eljárás jelentkezési határideje után egy heted van. A pontos dátumot minden esetben megtekintheted a www.felvi.hu oldalon, vagy a METU felvételi honlapján található éppen aktuális felvételi eljárásra vonatkozó tájékoztató oldalain.

JÓ HA TUDOD! - Dokumentumkezelés az e-felvételiben

  • A felsőoktatási intézmények által mellékletként kért különböző dokumentummásolatokat elektronikus formában fel tudod tölteni a felületre, ebben az esetben ezeket sem kell postán elküldened.
  • Az elektronikusan feltöltött dokumentummásolatok csoportját a rendszer ellenőrzi, hogy a megjelölt jelentkezési helyek követelményei alapján hiányzik-e bármi.
  • Az e-jelentkezés véglegesítésekor a hitelesítő adatlap „Csatolt dokumentumok" pontjában ellenőrizd, hogy minden, már rendelkezésére álló dokumentumot feltöltöttél-e!
  • Ha nincs lehetőséged a szükséges bizonyítványok, oklevelek, tanúsítványok és egyéb igazolások elektronikus feltöltésére, akkor postai úton az Oktatási Hivatal 1380 Budapest, Pf.1190. címre tudod azokat benyújtani.
  • Hitelesítő adatlappal történő hitelesítés esetében kötelező az e-felvételi felületére fel nem töltött, de szükséges – és a jelentkezéskor már rendelkezésre álló – dokumentummásolatokat az adatlappal együtt egy borítékban megküldeni!