Fenntartható divat 2021, interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával
A fenntarthatóság vitathatatlanul a mai kor egyik kihívása és hívószava. Mennyire törekszünk rá? Mennyire tudjuk megvalósítani? Mennyire vagyunk azzal tisztában, hogy ennek a mozgalomnak van egy fenntartható divattal foglalkozó ága?
Szilágyi-Csüllög Mónika, a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzésének szakvezetője szerint nagyon fontos manapság a fenntartható divatról is beszélni. Hiszen egyre nyitottabb a társadalom arra, hogy jó minőségű, fenntartható módon előállított élelmiszereket vásároljon, de sajnos ez a ruháinkra nem jellemző. Ennek az oka pedig az, hogy a tudásunk nagyon kevés erről a területről.
A legtöbben fast fashion márkáknál vásárolunk, mert olcsó, divatos, könnyen elérhető darabokat találunk, és amíg 1290 forintba kerül egy pamutpóló, addig bele sem gondolunk, hogy a világ milyen árat fizet ezért — kezdve a gyapottermelő emberek életével és a gyerekmunkával, folytatva a vegyszerrel kezelés környezeti ártalmaival, bezárva a sort a varrodák dolgozóinak nyomorúságos körülményeivel.
Amikor etikus és fenntartható öltözködésről beszélünk, három tényezőt kell figyelembe venni: a környezet védelmét, a gazdasági fejlődést, illetve a társadalmi tényezőt, vagyis a terméket készítő emberek egészségét, életkörülményeit.
A divat demokratizálódásának egyik hatása, hogy a nagy divatmárkák kollekcióit lemásolják a fast fashion cégek, így a divat mindenki számára elérhetővé vált. Ezáltal sokkal több, sokkal kevesebbet hordott ruhát halmozunk fel.
A koronavírus okozta helyzet nagyon sok embert – köztük a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatóit is – a jövő újragondolására késztette, hiszen a vírus megjelenése még jobban figyelmeztetett minket arra, hogy a természetre figyelnünk kell, és meg kell óvnunk azt.
A divatipar paradigmaváltás előtt áll, ami azt jelenti, hogy gyökeresen meg fog változni a teljes rendszer – reményeink szerint egy fenntarthatóbb működésre -, amiben működik ez az iparág, így nagy szükség van az etikus divathoz értő menedzserekre.
Ezért indította el a METU a Fenntartható divatmárka menedzsment képzését, melynek elvégzésével egy lépéssel mások előtt járhatunk ebben a szakmában. Segítünk megvalósítani a karrierálmokat. Várjuk az újdonságra nyitott, tudatos diplomások jelentkezését kis létszámú, tapasztalatalapú képzésünkre, július 31-ig early bird kedvezménnyel: https://www.metropolitan.hu/kurzus/fenntarthato-divatmarka-menedzsment-sztk
2021. 07. 09.Hírek
Kárpát-medencei Rektori Konferencia a Budapesti Metropolitan Egyetemen
Cél a kárpát-medencei értékek globális …
Animáció mesterszakos hallgatóink készítettek animációs rövidfilmeket a Pagony kiadónak
A Budapesti Metropolitan Egyetem elsőéves Animáció mestersz …
METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon
METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon …
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan …
METU X Artus Stúdió előadás: Kérész Művek 81. - Hasítunk
A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói és az Artus közös performansza …
Kopátsy Sándor: KOPP! - pályázat díjazottak
A Kopp - pályázati munkákból kiállítás nyílt, a díjazottakról olvashattok összef …
A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián
A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett …
A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás
A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletf …