Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

Kárpát-medencei Rektori Konferencia a Budapesti Metropolitan Egyetemen

Cél a kárpát-medencei értékek globális láthatóságának növelése A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) adott otthont a Magyar Rektori Konferenciával (MRK) közösen szervezett Kárpát-medencei Rektori Konferenciának és kerekasztal beszélgetésnek 2024...

aláírós

Kárpát-medencei Rektori Konferencia a Budapesti Metropolitan Egyetemen

Cél a kárpát-medencei értékek globális …

Művészet
Animáció mesterszakos hallgatóink készítettek animációs rövidfilmeket a Pagony kiadónak

A Budapesti Metropolitan Egyetem elsőéves Animáció mesterszakos hallgatói, az őszi féléves Tervezés kurzus keretében olvasást népszerűsítő animációs rövidfilmeket készítettek a Pagony kiadó számára...

pagobyhír

Animáció mesterszakos hallgatóink készítettek animációs rövidfilmeket a Pagony kiadónak

A Budapesti Metropolitan Egyetem elsőéves Animáció mestersz …

Művészet
Művészet
METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon

METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon

Oliver_orias

METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon

METU-s siker a 31. Stuttgarti Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon …

Művészet
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

foto20240502

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan …

Művészet
METU X Artus Stúdió előadás: Kérész Művek 81. - Hasítunk

A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói és az Artus közös performansza

metuartus1

METU X Artus Stúdió előadás: Kérész Művek 81. - Hasítunk

A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói és az Artus közös performansza …

Művészet
Művészet
Kopátsy Sándor: KOPP! - pályázat díjazottak

A Kopp - pályázati munkákból kiállítás nyílt, a díjazottakról olvashattok összefoglalónkban.

uj kopp hir

Kopátsy Sándor: KOPP! - pályázat díjazottak

A Kopp - pályázati munkákból kiállítás nyílt, a díjazottakról olvashattok összef …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

médiakonfeneciahircsempe

A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett …

KommunikációTurizmusÜzlet
Üzlet
A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálásStratégiai megállapodást kötött a METU és a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók SzövetségeA Budapesti Metropolitan Egyetem - mint az ország legnagyobb magánegyeteme - hosszútávú együttműködésről írt alá megállapodást a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével...

1232131525

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletf …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...